Bij het ontwikkelen van deze kleine flash games gingen we vaak uit van een alledaagse handeling die we omvormen naar een spel. de spelletjes dienden ook als voorbeeld voor de lessen GameDesign die we verzorgd hebben op het Deltion in Zwolle.
Bubble is een spel gebaseerd op bellen blazen met kauwgom. Dat idee is verder uitgewerkt met kleine ‘monsters’ die je moet vangen in je kauwgombel. Maar je moet oppassen dat je niet door de monstertjes die je mist wordt geraakt!
EEK is een spelletje dat uitgaat van een vliegende eekhoorn die van boom naar boom moet springen. Met de pijltoetsen kun je omhoog of omlaag de boom in en met spatie bouw je springkracht op, door spatie los te laten springt de eekhoorn. Bedoeling is om in en volgende boom te landen en op de dennenappels die extra punten geeft.
Hagel is een typisch voorbeeld van een spel waarbij een alledaagse handeling, in dit geval hagelslag op een boterham strooien, omgezet wordt naar een online spel. De bedoeling van dit spel was om te kijken hoe je een alledaagse handeling omzet naar handelingen die je op de computer doet. Het oppakken van een doos, het schudden, en de gevolgen hiervan, meer of minder hagels die eruit vallen en waar komen ze terecht?.
Cogwheel is een geluidsspel geïnspireerd op het werk van Tinguely, waarbij meer of minder radars de geluidmakers sneller of langzamer voortbeweegt. De combinaties zijn eindeloos en doel is om een eigen symfonie te maken.
Fierljep is een online spelletje ter gelegenheid van het huwelijk tussen maxima en Willem-Alexander. Het gaat uit van het oer-Hollandse fierljeppen, waarbij je met een lange stok over de sloot moet springen… In het spel neem je een aanzet en moet je daarna zo snel mogelijk in de stok klimmen…. Zorg dat je niet in het water valt!
Niemand begrijpt precies waarom Mathijs zo van particlessysteempjes houdt. Uren kan hij er mee spelen. Dus af en toe helpt Michaël maar mee om iets leuks te maken. Is Mathijs weer een uurtje zoet.